Eduvit înseamnă comunitatea celor ce cred că educația este singura cale spre o societate mai bună și o viață mai sănătoasă.
Suntem un grup de părinți, profesori și profesioniști în educație care iși propun schimbarea paradigmei educaționale prin introducerea conceptului de educație a caracterului.
Ne dorim să avem copii cinstiți. Vrem ca ei să-i respecte pe ceilalți. Ne dorim să ia decizii responsabile, să le pese de familiile lor, de comunitățile lor și de ei înșiși. Aceste lucruri nu nu se întâmplă de la sine. Este nevoie de noi toți, împreună cu sprijinul din partea școlii, pentru a ajunge acolo.
Toată lumea își dorește să fie înconjurată de oameni care să posede caracteristicile de mai sus. Astfel, pentru schimbarea societății, educația caracterului trebuie să înceapă de la vârste fragede și să primeze educației academice. Pentru că până la urmă, dacă privim bine în jur, un lucru este evident : Avem mulți oameni de succes însă prea puțini oameni de caracter.
Proiectul Educație prin Virtuți și povești cuprinde șase strategii, fiecare fiind un stâlp important al întregului:
1. Introducere în conceptele educației prin virtuți.
2. Limbajul virtuților. O formă clară de exprimare prin care se pune accentul pe virtute și pe comportamentul care arată virtutea.
3. Limite comportamentale. Folosim virtuțile pentru a crea un spațiu sigur atât pentru copii dar și pentru profesori.
4. Momente de învățare. Ne folosim de orice moment pentru a pune accentul pe o virtute, înlocuim etichetele cu virtuți.
5. Practici restaurative. Folosim strategii specifice pentru a crea relații autentice între copii și pentru a rezolva probleme.
6. Acompanierea conștientă. Folosim o matriță specifică pentru a aborda în siguranță situațiile dificile și de criză prin care trec copiii.
Proiectul EVP este însoţit de asemenea de o curriculă ce are la bază activități specifice virtuților studiate. Acestea sunt împărţite pe categorii de vârstă şi au grade de dificultate diferite. Astfel, dacă la grupa mică se studiază GRIJA și felul în care avem grijă de corpurile și de lucrurile noastre, în clasa a-IV-a copiii studiază despre grija pentru planetă și comunitățile în care trăiesc.
Știm că ultimul lucru pe care profesorii şi-l doresc este încă ceva de făcut, însă, vă asigurăm, că educația caracterului nu este ceva nou pe farfuria lor ci este însăși farfuria.